Home SEO - optimalizace
Díky optimalizaci webových stránek máte šanci obsadit přední pozice ve vyhledávačích, a to za prostředky nesrovnatelně nižší, než kolik stojí jiná forma internetové reklamy.
V okamžiku, kdy zákazník vstupuje na stránky vyhledávače Seznam nebo Google s dotazem, kde může získat vaše zboží nebo služby, dostane ve výsledku takové odkazy, které jsou pro daný dotaz nejrelevantnější.
Pokud se pohybujete se svými stránkami v poměrně silném konkurenčním prostředí, tak se bez důkladné optimalizace rozhodně neobejdete.
SEO se zaměřuje především na optimalizaci zdrojového kódu a linkbuilding. První je optimalizace samotných stránek a druhá se týká budování zpětných odkazů směřujících na Váš web.
Optimalizaci samotných stránek ovlivňuje jejich tvůrce (webmaster) již při jejich návrhu a zpracování a týká se především jejich obsahu, navigační struktury, titulků, interních a externích odkazů z webu a dalších parametrů vlastního zdrojového kódu.
Optimalizaci webových stránek pomocí budování zpětných odkazů se říká též linkbuilding. Sem patří registrace do regionálních nebo oborových katalogů a získávání zpětných odkazů na základě dobrého obsahu webu, publikováním kvalitních článků nebo získání odkazů jejich výměnou nebo nákupem.
Klíčová slova, pomocí nichž zákazníci hledají Vaše služby, zboží nebo jen Vaše stránky, patří mezi nejdůležitějších parametry, na něž je potřeba Vaše webové stránky optimalizovat.
Indexace je stahování obsahu Vašich webových stránek do databáze vyhledávače. Probíhá automaticky pomocí zvláštních programů (robotů), které neustále procházejí obsah webu a aktualizují údaje o Vašich stránkách ve své databázi. Je to základní předpoklad k tomu, aby se Vaše stránky objevily ve výsledcích hledání.
Uvedený výčet faktorů, které ovlivňují pozici Vašich stránek ve vyhledávačích, je jen zlomek toho co vlastní optimalizace zahrnuje. Je to náročná a v řadě případů dlouhodobá činnost, kterou je vhodné svěřit odborníkům.